سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

تا حالا شنیدید که مرغ همسایه غازه ؟

 جوابتون هر چی که هست مهم نیست !

من خودم با چشمای خودم دیدم !

تف به ریا ما خیر سرمون رفته بودیم کلاس فیلم کوتاه شهرداری اصفهان  و مدرس این کلاس که دائما اصرار بر غرب زده نبودن خودش داشت مدام به کتابهای غربی ارجاع میداد و حتی یکبار اسم مثنوی معنوی که دریایی از داستانها و پیرنگ های متناسب با آنهاست را نبرد ( بد نیست بدانید اخیرا دیگر کشورها در سایه غفلت ما، توانسته اند از ذخایر برجسته فرهنگ و تمدن ما برای تامین منافع خود استفاده های ابزاری نمایند و از جمله ژاپن در انیمیشن هایش از کتاب مثنوی معنوی استفاده می کند . ) و reference    هایی که میداد معمولا یا داستانهای استاد! همینگوی شرابخوار بود یا جیمز جویس هرزه نگار

 یا شروود اندرسن مفسد یا آکوتا گاوا ( البته این یکی فسقش واسه م محرز نشده لذا چیزی در موردش نمیگم که غیبتش نشه !) و بدتر از همه اینها یه بنده خدا هم که در مورد نماز یه فیلمنامه کوتاه نوشته بود و دست بر قضا با تسامح  هیئت داوران در جشنواره اول شده بود استاد آنچنان وی را به باد انتقاد و تمسخر و لیچار گرفت که دیگه هیچی آبرویی واسه نویسنده اش نموند و طبق آخرین اخبار طرف الان روی بند رختیه و داره خشک میشه .

البته انصافا فیلمنامه اش از لحاظ ساختار واقعا مزخرف بود اما از لحاظ محتوا خوب در مورد مسئله مهمی مثل نماز بود البته ناگفته نماند که ضعف تحقیق اساسی از سوی نویسنده اش کاملا مشهود بود .

و جناب استاد عقیقی  ( داور جشنواره  فیلم کوتاه تهران امسال ) از این مطلب نهایت سوء استفاده را کردند و اصل نماز و به طور کلی اهمیت  مضمون گرا بودن فیلم را زیر سوال بردند و منکر شدند و گفتند از یک فیلمساز پرسیدم چرا شخصیت اصلی ات روانی شد او جواب داد چون نماز خوان نبود و در خانه ای که نماز نباشد معلوم است که مشکل روانی پیش می آید و من به او گفتم این دو با هم ربطی ندارند بعد استاد خطاب به حاضرین در سالن که حدود 200 جوان متجدد بودند گفت خودتان بهتر میدانید که علم روانشناسی به رابطه  میان نماز نخواندن و  بیماریهای روانی معتقد نیست . و همه فکر کردند که این مطلب را نمیدانند ولی کنار دستیشان میداند لذا با کلاس خاصی به ادامه صحبتهای استاد گوش دادند و به اصطلاح برو بچ ،  سه شو گرفتند.

در آن زمان من خواستم اعتراض کنم اما به نظرم رسید که شاید اثر معکوس دهد چون معمولا انسانهای خالی الذهن حق را به کسی می دهند که در یک علمی متخصص است نه به یک حق گوی نو آموز ولو اینکه آن متخصص در غیر تخصص اش یعنی دین و روح شناسی نظر داده باشد .

 اما مطمئنم اگه سید علی علوی آنجا بود دیگه این حسابها که شاید شیطانی هم باشد را نمی کرد و با صدای بلند و اعتراض گونه حق را می گفت و نتیجه اصلا برایش مهم نبود بلکه به وظیفه اش عمل می کرد .

 کاش من هم قدری مثل او می شدم چون این گونه زندگی کردن است که نهایتش به شهادت ختم می شود .

 

اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک

 

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در سه شنبه 86/9/6 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()

سرو نیوز  ( 2/9/86 ) :

در اعتراض به انتخاب مربی صهیونیستی زندی از حضور در تمرینات تیم آپولون خودداری کرد

بازیکن ایرانی تیم فوتبال آپولون قبرس به دلیل انتخاب یک مربی از رژیم صهیونیستی اردوی این تیم را ترک کرد

به گزارش پایداری مسئولان تیم فوتبال آپولون در پی کسب نتایج ضعیف کادر فنی تیمشان را تغییر داده و یک مربی از رژیم صهیونیستی را برای تیم قبرسی انتخاب کردند.
فریدون زندی، بازیکن ایرانی این تیم در پی این تغییرات و در پیروی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران از ادامه همراهی این تیم ممانعت کرده و جلسات تمرینی آپولون را ترک کرد.
زندی در جام جهانی 2006 و جام ملت های 2007 از جمله بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران بود و بازی های خوبی را به نمایش گذاشت.

پایان نقل قول

----------------------------------------------------------------

وقتی صهیونیست داشت فوتبال را یک مساله جهانی می کرد تا بتواند به اهدافش برسد هرگز به ذهنش هم نمی رسید که شاید یک روزی برسد که یک نفر مثل فریدون زندی پیدا بشود و در زیر پروژکتورهای صحنه " سن"ی به وسعت دنیا ( همین فوتبال رو میگم دیگه حواست کجاست ؟ )  به رفتار آنتی صهیونیستی دست بزند و مربی دربه در اسرائیلی را خوار و خفیف  کند و صد البته خود کرده را تدبیر نیست آخر این تئاتر جهانی پر بیننده را خودشان ترتیب داده بودند .

ممکن است کسی بگوید اووووه حالا مگه زندی چکار کرده اصلا اونا کک شون هم نمی گزه  و ..

در جواب عرض می کنم که اتفاقا عزت و آقایی در دنیا برای هیچ کس به اندازه اسرائیل و آمریکا مهم نیست و مسلم بدانید که هر عمل یا حرف یا تظاهراتی که این آقایی پوشالی را بخواهد از بین ببرد برای آنها بسیار گران تمام می شود .

همانطور که شما بهتر می دانید پارسال آمریکا 250 میلیون دلار تصویب کرده بود برای بازسازی چهره تخریب شده اش در خاور میانه و این نشان می دهد که پرستیژ جنتلمنی برای اونا چقدر مهمه .

البته اسراییل یک مقدار تاکتیکش متفاوت است و بیشتر سعی می کند از طریق رسانه و از جمله سینما دست به مظلوم نمایی بزند تا بتواند در کانون توجهات و ملاطفات قرار گیرد. و به عنوان مثال می توان به فیلم فهرست شیندلر و پیانیست اشاره کرد.

مطمئن باشید اثر این کار ارزشمند زندی اگر بیشتر از پرتاب سنگ به تانکهای مرکا وای اسراییلی ها نباشد کمتر هم نیست .

شاید بد نباشد که بدانید ایشان حداقل 18 سال خارج از کشور زندگی می کرده اند اما مشخص شد که هنوز عرق ملی و بصیرت  اسلامی و شم بالای سیاسی  ایرانیان در رگهایش جوشش دارد . قابل توجه خودباخته های فرهنگی که با یک سفر که به دارغوزستان میروند ( که شاید هم بطور کامل وارد آن کشور نمی شوند و لب مرز عودت داده می شوند ! ) هویت خود را فراموش می کنند و مدام به سران امپریالیسم ادای احترام و وفاداری میکنند . وا عجبا !!!!!!!!

یاحق


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در دوشنبه 86/9/5 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()

تاریخ:25/7/1386

آیت الله مصباح یزدی:
« ارزش تحصیل در علوم دینی مشروط به خلوص نیت است »

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارزش افراد در تحصیل علوم دینی یکسان نیست و این ارزش بستگی به خلوص نیت آنها دارد.

 آیت الله مصباح یزدی _‌دام ظله‌_ در آیینی که به مناسبت  آغاز سال تحصیلی جدید در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، در جمع اساتید و دانش پژوهان این  مؤسسه، با اشاره به تفاوت مسایل دینی و دنیوی گفت: فواید و منافع مادی تنها به این دنیا منحصر می‌شود، اما فواید امور دینی و نیزآثار کسب علوم دینی تنها محدود به این دنیا نبوده و سعادت ابدی را به همراه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طلاب باید بر همین اساس انتخاب رشته کنند تا بتوانند زمینه تحصیل سعادت ابدی را برای مردم ایجاد نمایند.

 در این مراسم که جمعی از اساتید حوزه نیز حضور داشتند، آیت الله مصباح یزدی _ دامت برکاته‌_  افزود: باید ابتدا برای خودمان روشن شود که آیا مسایل مادی و دنیوی ارجح است یا سعادت اخروی!  اگر این مسئله را به خوبی درک نکنیم، در رفع شبهات و تقویت اعتقاد مردم جامعه موفق نخواهیم شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم  با بیان این که منافع دنیوی و اخروی با هم قابل قیاس نیستند، تصریح کرد:  منافع آخرت بی‌نهایت و منافع دنیوی محدود است، پس هیچ نسبتی نمی‌تواند میان متناهی و نامتناهی وجود داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی _‌دام ظله‌_گفت: وضعیت دین نیز در مقابل دنیا   نامتناهی است و کسی که باعث حفظ دین شود و آن را برای مردم به ارمغان بیاورد، منافعش بی‌نهایت است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت:  البته این منافع بستگی به نیت‌ها دارد و برای ارزش اخلاقی تنها ارزش فعلی کافی نیست، بلکه نیاز به ارزش فاعلی نیز دارد.

وی در ادامه سخنان خود، به توصیه پیامبر اعظم(ص) به امیرالمومنین(ع) در راه عزیمت به یمن اشاره کرد  و ادامه داد:  اگر در تمام طول عمر خود یک نفر را برای رضای الهی هدایت کنیم، ارزش آن بیش از این است که تمام اموال دنیا برای ما باشد و آنها را در راه خدا انفاق کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امّا اگر هدایت را به شرط مزد و در آمد انجام دهیم، به گونه‌ای سقوط می‌کنیم که مورد مذمت اولیای الهی قرار خواهیم گرفت.

 

منبع : سایت معظم له


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در یکشنبه 86/9/4 و ساعت 5:24 عصر | نظرات دیگران()

امام صادق صلوات الله علیه :                   کونوا لنا زینا و لا تکونوا لنا شینا

                                         یعنی برای ما زینت باشید برای ما عیب ( ننگ ) نباشید .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام خمینی رحمة الله علیه:     ملا شدن چه مشکل       آدم شدن محاله

درست است که توی حوزه علمیه اگر کسی قدری بد بود فوق العاده زننده به نظر می رسد اما خودمونیم باید قبول کنیم به فرض محال اگر کسی آدم شد واقعا دست مریزاد دارد و انصافا انسان به حالش قبطه می خورد چون شده آیینه تمام نمای حضرت ولی عصر روحی فداه .

سیدنا الاستاد حاج آقا شفیعی حفظه الله قریب به این مضمون می فرمودند : انسان معمولی در حوزه نداریم بلکه فقط « ترین » داریم یا بهترین یا بدترین . مراقب باشید اگر بهترین نشدید بدترین می شوید .

ببینید در آخرت که چیز تازه ای اتفاق نمی افتد بلکه ظهور اعمال و خلقیات خود ما در این دنیاست . پس اگر در روایت می بینید که در قیامت عالمی که به علمش عمل نکرده از بوی گندش همه در عذابند ( نقل به مضمون ) نباید فقط فکرمان به سمت آخرت برود بلکه همین دنیا را هم شامل میشود . میگید نه ؟ پس این همه فحش را خلق الله دارند به کی میدن ؟ خوب به همین علمای بی عمل . البته مردم لطف میکنند عالم با عمل و بی عمل را یه جا می پیچن و چشمها رو میبندن و ..........  .

حال بد بشنویم از یک عالم با عمل افتخارات علمای دوست بداری رو .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز گذشته، سی‌ام آبان‌ماه، در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) قم، که با حضور مدیران، مسؤولان و شماری از اساتید حوزه علمیه قم، پس از نماز مغرب و عشا در محل این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این‌که پوشیدن لباس روحانیت برای طلاب افتخار بزرگی است، اظهار داشت: قدر خود را بدانید که در چنین مکان مقدس حضور یافته‌اید و به ترویج معارف اهل بیت(ع) می‌پردازید.
وی خاطرنشان کرد: در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) کوشا باشید و از احادیث و روایات اهل بیت(ع) بهره لازم را بگیرید.
این مرجع تقلید با بیان این‌که در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) طلاب وظیفه سنگینی را به عهده دارند، گفت: در تحصیل علوم حوزوی کوشا باشید و بدانید که رضایت امام زمان(عج) در درس خواندن و گام برداشتن شما برای ترویج فرهنگ و معارف دینی است.
وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر، هدایت مردم و تعلیم علوم و معارف قرآنی را از خواسته‌های امام عصر(عج) دانست و خواستار تلاش هرچه بیشتر طلاب برای جلب رضایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: کسانی که در تحصیل علوم حوزوی کوشا باشند و در این راه مخلصانه گام بردارند، در حقیقت قلب مقدس امام زمان(عج) را شاد می‌کنند.
وی در پایان تأکید کرد: قدر ولایت اهل بیت(ع) را بدانید که ولایت از بزرگ‌ترین نعمت‌های الاهی است و براساس روایات فراوان مقامی بالاتر از ولایت نیست.

 www.rasanews.com        منبع خبر

-----------------------------------------------

 * بر این اساس دعوت میشود کسانی که دوست دارند به این افتخار نائل شوند همین امسال به خیل سربازان حضرت عجل الله فرجه الشریف بپیوندند .

یاحق

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در جمعه 86/9/2 و ساعت 11:58 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3      
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 72
مجموع بازدیدها: 379524
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه